Visiem Youngtimeru rallija dalībniekiem vīkendā Ventspilī vēlu patīkamu pasākumu ! Diemžēl, pats izlaidīšu, jo nav īsti ar ko braukt -kopprojekta Manta nav atbilstošā tehniskā stāvoklī dalībai šādā pasākumā
Visi 3 iepriekšējie ralliji bija braukti, ceru, ka nākotnē atgriezišos dalībnieku pulkā. Tīri no statistikas viedokļa skatoties, tagad paliks tikai 2 ekipāžas, kuras braukušas visos notikušajos Youngtimeru rallijos - Normunda Saab un Cepleviča Saab ( šogad, laikam gan Opel ).
Mazliet diskutabls ir dalījums pa klasēm Pro un Semi-pro, mēģinājums atgriezties pie paša pirma rallija formāta. Diskutabls ( nevis pareizs vai nepareizs ) tāpēc, ka nav skaidri kritēriji pēc kādiem dala. Ja paši var pieteikties un mērkis ir tikt godalgotā vietā, tad noteikti tas ir izdevīgāk Semi-pro klasē
Kautkad iepriekš tabulā bija papildinājums par auto VS statusu - man tas šķita labs jaunievedums, jo eventuāļi šim pasākumam vajadzētu pulcēt tieši VS auto un to īpašniekus un motivēt pārējos tikties tieši uz to. IMHO ceru, ka tālāk attīstoties LV autokultūrai , drīzāk dalījumu vajadzēs VS un ne-VS auto kategorijas, kur, protams , VS būs prestīžākā.
Atkārtošos arī par pagājušogad pacelto tēmu - papildaprīkouma lietošanu ( klēpjdatori, smartfoni, GPS un vēl sazin kas ). Joprojām stingri uzskatu, ka to aizliegt nevar, bet kontrolēt noteikti vajag, jo dažādu kosmonautu pietiek, kuri gatavi vairāk nekā amatieru pasākumu pārvērst par papildaprīkojuma krutuma sacensību, tādējadi sačakarējot pasākuma pamatā, kur jābūt auto pirmajā vietā, nevis elektronikas daudzumam stūrmaņa rokās
Protams, kam galva nestrādā, lai ņem talka ko vien vēlas, bet tādus vajadzētu iedalīt atsevišķā, zemākas kategerijas grupā - kaut vai tie paši Semi-pro.
Ja idializētu, Youngtimeru pasākumam vajadzētu būt skaidri definētam pamatos un tiekties uz vienkāršām lietām, tātad , uz jau pieminētajiem VS spēkratiem un pēc iespējas vienkāršāku/lētāku iespēju piedalīties - bez jebkāda spec-aprīkojuma, kas ir autiņam standartā, tas ir. Protams, LV nav Vācija, tāpēc nevienu gribētāju padzīt nevajag, bet vajag dalīt klasēs, skaidri definējot dalījuma pamatojumu ! Prestīžākā - VS auto un bez spec aprīkojuma, pārejie semi-pro, avi vēl kā smalkāk, vienalga.
Nu nepiekritīšu, ka kratīties pa puteikļainu ceļu ar kādu 60-70 gadu auto un ar kalkulātoru, hronometru, papīra lapu un zīmuli stūrmaņa rokās ir pilnīgi tas pats, kas , teiksim 89. gada Alfā ( atvainojos par piemēru, bet spilgti )ar konģišku, mūsdienīgu ērtu piekari, hermētiskām gumijām ( nepieput viss salons, kad Mantā bijām gandrīz tikpat noputējuši iekšā kā auto no ārpuses
) un visām pārējām ērtībām un turklāt apkāries ( tas gan laikam nav tieši par Alfas komandu domāts, bet lai maksimāli salīdzīnātu iespējamo nevienlīdzību starp dalībniekiem ) ar visa veida iespējamo papildus elektroniku !
Tātad, rezumējot klases varētu izskatīties sekojoši, no prestīžākas un uz leju:
- VS auto , bez papildus aprīkojuma,
- VS auto, ar papildus aprīkojumu,
- visi pārējie.
Sākt varētu ar pilnīgi brīvprātīgu uz sirdsapziņu balstītu ekipāžas anketā uzrādītu informāciju, papildus aprīkojumu ieskaitot.
Youngtimeru pasākumam pamatos ir jāveicina publikas interese par VS auto un nevis jāveicina elektronikas un šķūninga veikalu noietu !
Atļāvos mazliet pafilozofēt
Jebkurā gadījumā noņemu cepuri Valta ( pasākuma autora/organizātora/utt ) priekšā par neatlaidību un izdomu interesantu pasākumu organizešanā, gribās tikai pamacīt - tas taču ir tik viegli
P.S. Labi , ka nav daudz padomju tehnikas eksemplāru starp dalībniekiem
Daži ir ok, tādu nu ir mūsu pelēkā pagātne, neko darīt, bet vairāk īpaši nevajag, itkā nekā cita autobūves pasaulē nebūtu bijis, tāpat jau apnikuši. Nostalģējošiem pēc padomju autotehnikas brīnumiem ir savi pasākumi/klubs, nav ko pārspīlēt
Labi vēl tos visus brīnumus atceros uz ceļiem braucošus - personīgi nekādas nostaļģijas pēc pārsvarā brāķiem gan tehniskā, gan dizainiskā aspektā.