Nu ta beidzot saņēmos, jo jau 2 nedēļas pagājušas no pasākuma
Ārā tāds karstums, ka lieku stundu pie kompja sēdēt negribās, lai visu rakstītu, bet līdz rudenim laikam arī nedrīkst gluži atlikt.
Tātad, par pēdejo Youngtimeru pasākumu - Ralliju Oteppa 2014.
Mūsu ekipāžai kopā ar otru Mantu B, pasākums sākās jau piektdienas vēlā pēcpusdienā, kad devāmies ar divām Mantām pa Vidzemes šoseju uz Smiltenes pusi.
Nolēmām daudzveidības pēc palikt pa nakti ne orgu piedāvātājā kempingā, bet gan apskatīt arī kautko citu. Nakšņojām kempingā Silmači. Tas sanāk neaizbraucot līdz Smiltenei ātrāk jānogriežas pa labi no šesejas :
http://www.kempingi.lv/default.php?id=7&kemp=242Cik saprotu, vieta pati sena, jau bijis kempings no septiņdesmito sākuma - vieta fantastiska
Tagad pasākums nonācis uzņēmīgas ģimenes rokās, kuri arī tur visi šiverējas. Par cik, vieta bija kādu laiku pamesta, atjauno tikai no šī gada sākuma , cilvēku nav daudz, bijām laikam šinī vakarā vienīgi. Man patīk, ka nav burzmas - var laiski peldēties ezerā un dzert alu vaļējā kafūzī. Izjūa, itkā viss būtu tikai priekš mums vieniem . Nakšņošana diviem numuriņš - 15 eur.
Nākamajā rīta devāmies uz Smiltenes centrālo laukumu, kur bija jāreģistrējas pasākumam, parādes brauciens, veiklības braucieni, utt.
Labākās bildes , protams ir no orgiem, es tikai dažas ielikšu.
[/URL]
Augstāk bija pati Smiltene. Uzreiz arī pāris bildes no dopiem, gaidot kārtējo startu.
Pa lielam smalki par katru dopu nav ko rakstīt - regularitātes kā regularitātes. Vēlos tikai bilst dažus vārdus par mēģinājumu šoreiz taisīt asfalta ralli, atšķirībā no iepriekšējiem. Lai arī neesmu nekāds rallija fans pamatos, bet priekš sevis izdarīju secinājumu, ka asfalta rallis nav rallis
Lai kāda smuka ir tā Igaunijas apkaime Ottepā ar labiem ceļiem utt, tie tik un tā nav ne tuvu kalnaini un tāda ripināšanās/bendzīna dedzināšana vien sanāca, pie kam ar pārbraucienu uz Igaunijas dopiem no Latvija - 2 stundas turp un tikpat atpakaļ. Mani tas pilnībā nesaista. Kad nākamajā dienā Gulbenes apkaimē varēja beidzot izgāzt pa mūsu štruntīgajiem/putekļainajiem ceļiem sinhronās regularitates, kur brīžiem bija grūti noturēt uzdoto vidējo ātrumu - tas bija labais
Pofig ka pats un auto putekļos, kā arī brīžiem likās ka no "trepītes" uz ceļa, Mantai atskrūvēsies viss kas vien var - toties bija pareizais "fīlings", nevis garlaicīgā Igaunija.
Pēc Igaunijas dopiem, vakars/nakts bija bāzes vietā netālu no Gulbenes, kempingā " Lācītes" :
http://www.lacites.lv/?sec=numuriNegribu teikt, ka slikta vieta, bet orgu saslavēta un biju sacerējies uz nez ko , bet rezultātā vienkārši nepatika - IMHO neadekvāti dārgi. Nekā īpaša, lai arī Gaujas krastā, bet nav pacentušies pat peldētāvu adekvātu uzrīkot, apkalpošana kafejnīcā jāgaida minūtes 45, ceļa malā, utt. Otreiz uz šejieni nebraukšu, atšķirībā no Silmačiem. Ar gulēšanu bija švaki - mēs ar otriem Mantistiem tikām izmitināti 4 divvietīgajā vigvāmā. Krievu ekipāžas - vispār 7 cilveki, lai gan lielākā numurā, bet tomēr. Atverām durvis, apstulbām no tā, ka , pateicoties ieliktajām 2 papildus gultām, vietas praktiski vispār nav
Gāju gulēt Mantā
Nebiju to darījis kopš 1996. gada, kad ar balto Mantu apceļoju Sārēmu un jau tumsai metoties, nebiju paspējis atrast nakstsmītni, kas toreiz nebija tik viegli, paliku nakšņot Mantā. Nekas, gulēju kā mūmija priekšejā Recaro beņķī ar atmiņām par 18 gadu vēsturi
Bilde ar BMW fanu pie Mantas Lācītēs
Svētdien pēcpusdienā sači bija cauri, rezultāti operatīvi savilkti utt. Par pašu pasākuma formātu - palīglīdzekļu izmantošanas regularitātēs utt, jau izdiskutējām, tāpēc par to neatkārtošos.
Kopumā, kā vienmēr, Valta rīkotie Youngtimeru pasākumi, ļoti patika
Asfalts - nepatika, Lācītes - nepatika, ēdināšana - patika, dalībnieki/kompānija/kopējā atmosfēra - ļoti patika, laikapstākļi - varēja būt labāki. Svētdien pasākums beidzās, bet mēs tradicionāli priekš sevis to vēl pagarinājām par vienu dienu- paņemot pirmdienu klāt. Aizbraucām uz Cesvaines pusi , uz Grašpili :
http://www.hotelgrasupils.lv/Tur arī nakšņojām Luxus numuriņā. Rallija ekipāžas no Krievijas ar Volgu un Moskviču jau bija priekšā un vakarā malkojot uz atvērtās pils terases kautko stiprāku par Buratino, līdz vēlai stundai nodevāmies diskusijai par un ap ralli, autiņiem un protams - politiku
BTW - baigi foršie cilvēki, kuriem ļoti patīk LV. Slavēja vienā slavēšanā , mums esot super ceļi, atsaucīgi un draudzīgi cilvēki atšķirībā no Krievijas, lētas cenas ( salīzinot ar Maskavu no kurienes viņi bija), nav korķu, laba pārtika, foršas pilis utt.
Izrādijās, ka Volgas pilots raksta grāmatas par krievijas autobūvi un dabūju pat vienu ekseplāru ar visu autora ierakstu par ZIM vēsturi.
Šis vakars man pat patika gandrīz vai labāk par ralli, jebkurā gadījumā bija laba pievienotā vērtība visam pasākumam kopumā.
BTW Grašpils ļoti patika, tāda neliela, mājīga un cena Luxus numurā praktiski tāda pati kā tajās jocīgajās Lacītēs
Pirmdien pabrokastojām pilī, atvadījāmies no krievijas ekipāžām un devāmies pamazām uz Rīgas pusi, peldoties gandrīz visos ezeros, kuri gadījās pa ceļam. Nobraucām gar Gaiziņu un augstāko LV ezeru - Kaķīšu. Ezers galīgi nolaists
Kādreiz bērnībā atceros braucām šeit peldēties, bija daudz sakoptāk, tagad, runājot ar vietējiem, kautkas pārdots privātīpašumā, nehrena nedara utt.
Pusdienojām Ergļos. Man vienmēr ir patikusi šī puse, tāda savdabīga/kalnaina Latvijas daļa. Pēcāk, klasika - caur Kangariem uz Rīgu. Sen nebiju Kangaros bijis, labi, ka nav noasfaltēti - zudīs šīs unikālās vietas viss burvīgums! Gruntēts, putekļains, līkumots ceļs iet pa pašu paugura kori un bez nevienas barjeras pa malām - spektakulāri
Mājās Rīgā bijām noputējuši, saules nokausēti tikai pirmdienas pievakarē. Kopumā nobraukti ar Mantu 900 km. Patēriņs kautkur ap 12-13 litri uz 100 km. Pavisam ekonomiski ripinoties pa šoseju var izspiest kautkur 11 litrus, bet kad gruntene un vēl trešais, tad iet pāri tam. Kopumā ekipāžai pasākums izmaksāja gandrīz 400 eur. Ok, atrēķinam ar ralli tieši nesaistīto pirmdienas daļu, tāpat kādi 320 eur sanāk. Karoče, ar katru gadu aizvien dārgāk.
Par dalību nākamā gadā Youngtimeru rallijā domāšu
Skatīšos kur būs, kādas izmaksas, nakšņošana , sacensību noteikumi ( domāju - ierobežojumi/izmaiņas attiecībā par papilds aprīkojuma izmantošanu) , utt. Tomēr summas jau sāk palikt palielas priekš amatieru pasākuma un gribās par to ciparu dabūt atpakaļ to ko vēlies. Skaidrs, ka tas katram savs, gan summa, ko gatavs maksāt, gan ko sagaidi pretī - tāpēc runāju tikai par sevi. Turklāt, pašas regularitātes/rallijs nekad nav saistījis un esmu jau atbraucies līdz nepatikai i-Auto laikos 10 gadus atpakaļ. Saista tikai pasākuma gaisotne un iespēja pakomunicēt ar līdzīgi domājošiem, bet ne par tādu summu
Kopprojekta Manta arī nav īsti piemērota, nedz šadiem gariem pārbraucieniem ( ap 1000 km pasākumā ), gan arī tīri tehniski nav tam domāta. Pieņemu, pēc gada būs veiktas vēl kādas modifikācijas, vērstas uz labāku rezultātu uz asfalta un var iestāties brīdis, kad gruntene nu vispār vairs nebūs braucama. Preikšējās riepas, dēļ piekares regulējuma noēstas riktīgi
Iekšējā mala jau drīz būs līdz marķierim. Likt labas riepas uz šādiem attālumiem nevar. Teiksim, būtu Kumho KU-15 uzlicis ar mīksto gumiju, būtu jau līdz kordiem iekšmala. Ņemot visu augstāk minēto kopumā, izteikšu minējumu, ka, iespējams, kopprojekta Mantas dalība Youngtimeru rallijā, vismaz manis pilotētai, varētu būt bijusi kā pēdejā reize. Protams, dzīvos/redzēs, turklāt manā īpašuma ir vēl 2 auto, kuri klasificējas kā youngtimeri, varbūt ar tiem, kas zin
Laiks rādīs .
Pie alus vakarā mēģinājām saskaitī cik tad auto ir bijuši visos 3 notikušajos Youngtimeru rallijos, kas tiek pozicionēts kā galvenais un svarīgākais Youngtimeru pasākums sezonā. Sanāca, ka 3 SAAB'i un Manta. Nevins vairāk nav izturējis visus trīs pasākumus. Varbū arī jāiepauzē
Galu galā Mantas būs pārstāvētas, jo dzeltenās Mantas īpašnieks ir pilns apņēmības un entuziasma turpināt piedalīties, uzlabot rezultātus, cīnīties par augstākām vietam - jānodod stafete