It is currently 28.04.2024. 08:18

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 12.07.2012. 01:18 
Opel Manta
User avatar

Joined: 15.01.2008. 22:13
Posts: 2282
Location: Rīga,Latvija
http://editions.amospublishing.com/AEW/default.aspx?d=20120323&pagenum=50
Patika raksts par kloķvārpstām

_________________
Un gada balvu saņem:
"p.s. es auto forumus lietoju, nu jau, 18o gadu... ne-auto... uuuu... ap 25 :mrgreen:"


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30.10.2012. 23:05 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
Nopirku un izlasīju kārtējo grāmatu par motoriem

Image

Tad paņēmu un pārlasīju iepriekšiepirkto "Engine blueprinting" lai secinātu, ka "Engine math" neaptīk. Pārāk "sausa", IMHO domāta vairāk "matu skaldītajiem", kas pats par sevi nav sliktu, bet priekš manis pārāk "dziļi". No nulles gluži netaisos dzinēju projektēt, vismaz šobrīd, tikai mazliet uzlabot ;) Tā kā, pirkt neiesaku, reti kuram patiks un tāpat visas nepieciešamās formulas var ātri atrast internetā, cita lieta, ka tas viss koncentrēti vienā grāmatā. Sava veida rokasgrāmata/spravočņiks, ne vairāk. Kā vienmēr, nepatika tie visi "amērikānismi" - "mazie" 5,7 dzinēji, karburātordzinēji ar turbīnu utt.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05.11.2012. 22:19 

Joined: 05.11.2012. 22:16
Posts: 2
Braucu ar: Corratec x-vert motion 2011
Sveiki, lieta ir sekojoša, darba biedrs nopirka Opel astru 1995 Caravan, un atceros, kad man bija tāds, tad arī bija uz kompi manuals, ja nemaldos krievu valodā. Tāpēc būtu labi ja kāds varētu atsūtīt vai arī iedot linku uz manuālu !

Paldies jau iepriekš !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06.11.2012. 01:35 
Opel Omega
User avatar

Joined: 03.02.2008. 21:44
Posts: 11025
Esss wrote:
Sveiki, lieta ir sekojoša, darba biedrs nopirka Opel astru 1995 Caravan, un atceros, kad man bija tāds, tad arī bija uz kompi manuals, ja nemaldos krievu valodā. Tāpēc būtu labi ja kāds varētu atsūtīt vai arī iedot linku uz manuālu !

Paldies jau iepriekš !


a paskatīties 10- topikus zemāk :?:
viewtopic.php?f=14&t=6235

_________________
Nobody is perfect - I'm nobody :redneck_yo:
It's nice to be important, but it's more important to be nice :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06.11.2012. 20:28 

Joined: 05.11.2012. 22:16
Posts: 2
Braucu ar: Corratec x-vert motion 2011
Rolands wrote:
Esss wrote:
Sveiki, lieta ir sekojoša, darba biedrs nopirka Opel astru 1995 Caravan, un atceros, kad man bija tāds, tad arī bija uz kompi manuals, ja nemaldos krievu valodā. Tāpēc būtu labi ja kāds varētu atsūtīt vai arī iedot linku uz manuālu !

Paldies jau iepriekš !


a paskatīties 10- topikus zemāk :?:
http://opel-blitz.lv/forum/viewtopic.php?f=14&t=6235



Atvainojos, tur jau skatījos, bet tagad atradu, paldies !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10.11.2012. 20:32 
User avatar

Joined: 23.10.2012. 22:00
Posts: 140
Location: LV-1048
Braucu ar: Opel Astra F Cabrio
Opeļiem ir kaut kāds instalējams detaļu katalogs (līdzīgi kā VW/Audi ETKA) angļu valodā? :dod:

Man te vajag dažām lietiņām kodus atrast, bet tie online katalogi, kas ir krieviski, mani ļoti ātri nokaitina, jo es tur neko nevaru atrast. :twisted:

Papildināts: Laikam atradu pats. Vajadzētu būt šim. http://thepiratebay.se/torrent/4539353/ ... S.2000.DVD

Papildināts 2: Neiet uz 64bit :twisted: :twisted: :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13.11.2012. 15:17 
User avatar

Joined: 23.10.2012. 22:00
Posts: 140
Location: LV-1048
Braucu ar: Opel Astra F Cabrio
Reinis_m wrote:
Opeļiem ir kaut kāds instalējams detaļu katalogs (līdzīgi kā VW/Audi ETKA) angļu valodā? :dod:

Man te vajag dažām lietiņām kodus atrast, bet tie online katalogi, kas ir krieviski, mani ļoti ātri nokaitina, jo es tur neko nevaru atrast. :twisted:

Papildināts: Laikam atradu pats. Vajadzētu būt šim. http://thepiratebay.se/torrent/4539353/ ... S.2000.DVD

Papildināts 2: Neiet uz 64bit :twisted: :twisted: :twisted:

Uzliku uz vecā 32bit kompja, bet detaļu katalogu es tur neatradu.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14.11.2012. 11:26 
User avatar

Joined: 23.10.2012. 22:00
Posts: 140
Location: LV-1048
Braucu ar: Opel Astra F Cabrio
U wrote:
1) epc, nevis tis - tis ir remontmanuaalis, epc ir detalju katalogs
2) ir "pilna seezhamvieta" dazhaadu virtuaalo mashiinu. uzinstalee tur kaut win98 un darbini ko vajag.

1. Paldies! To arī gribēju uzzināt.
2. Zinu, man šajā gadījumā bija mazāks slinkums iedarbināt veco kompi. :mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15.11.2012. 00:49 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
Pa rudens vakariem palasīju kārtējo auto literatūru. Šoreiz koncentrējos uz piekares lietām, jo pilnīgi neko šinī lauciņā nebiju studējis.
Secībā, kādā izlasīju:
1) How to make your car handle. Fred Puhn. 1976. g. 200 lpp.
Image

Lasās viegli. Izvēlējos šo lasīt, jo cerēju ka būs akcents vairāk uz oldskūlīgākām atkarīgajām aizmugurējām piekarēm. Un tiešam, neskatoties, ka pārsvarā visi piemēri no amerikāņu autobūves, nodaļa, kautkur pāri pusei - tieši kā vajag, smalki par atkarīgo piekari aizmugurē.

2) High Performance handling handbook. Don Alexander. 2002. g. 160 lpp.
Image

Šī bija vienīgā no visām klasiskajā papīra variantā, kas man vienmēr patīk labāk nekā elektroniskais . Gramata atzinīgi bija novērtēta arī max-boost saitā. Lasās ļoti viegli.

3) Competition Car suspention. Allan Staniforth 1988. g. 263 lpp.
Image

Biezāka par abām iepriekšējām , izdevējs Haynes, uz ko arī sakotnēji pavedos. Lai mani atvaino autors, bet pilnīgi garām! Jau pamatā pats nosaukums ir maldinošs, tur tā problēma! Grāmatai vajadzētu saukties apmēram tā – „F1 piekares attīstības vēsture”, tad tas būtu precīzi un es noteikti nebūtu tērējis laiku šādas grāmatas lasīšanai. Sanāk jocīgi, pēc autora un izdevēja domām "Competition cars" ir tikai un vienīgi F1 bolīdi, visi pāreji autiņi ir ne-Competition. Diezgan specifiska informācija, lielākoties pielietojama tikai dotajos auto. Papildus daudz ūdens par vēsturi. Varētu interesēt kādu neglābjamu F1 fanu , kuram tiešām ir svarīgi uzzināt kura tieši no komandām Lotus vai Williams 1968. gadā pirmie ieviesa tur tādu knibuci piekarē, nu un viss tādā garā. Man kategoriski nepatika, laikam jau arī tapēc, ka F1 kā suga neinteresē. Vispār, pēc šādas grāmatas esmu nedaudz vīlies Haynes izdevniecībā, ko iepriekš uzskatīju par sava veida kvalitātes garantu. Šoreiz pilnīgs braķis!

4) Suspention Geometry and computation. John C. Dixon. 2009. g. 436 lpp.
Image

Pati biezākā gramata un pati pamatīgākā. Pamatīga ne tikai tapēc, ka tik bieza, bet arī tāpēc, ka ņemts viss no pamatiem un līdz neprātam dziļi. Principā, šeit jau grāmatas nosaukums visu precīzi izskata. Patīkamai, ka atšķirībā no iepriekšējām grāmatām nav vieni amērikānismi vai F1 piemēri – viss par eiropiešiem, Ford Capri, Opel un citu eiropas auto piekares aplūkotas kā piemēri. Veltīju šai grāmatai tikai 2 vakarus, vairāk nespēju. Ja sākums bija daudzsološs, tad pēc kādām pirmajām 50 lpp panesās vieni integrāļi, atvasinājumi, diverģence utt. Mans IQ nevelk. Bija spītīga doma, iespringt un pamēģināt atrisināt kādu integrālvienādojumu, bet kāda jēga, vēl garīgo sev beigās sabojātu , ja nesanāks  Grāmata, protams baigi pamatīga, nav runas, tikai pielietojums praktiski nekāds. Domāju, pat mašīnbūves studenti ar tādām lietām nekrāmējas, kur nu vēl parasti mirstīgie. Turklāt, ir 21 gadsimts, ir gatavi softi – samet iekša vēlamos parametrus un tur jau tie visi integrāļi ir apakšā un momentā dabū gatavu modeli – jautājums, priekš kam tas viss vajadzīgs? Cilvēks, kurš deva šo grāmatu palasīt, laikam gribēja mani izjokot ;)

Rezumējot – par labāko bez varinatiem atzīstu un ļoti iesaku
„High performance handling handbook.” Tur ir viss kas vajadzīgs vienkārši un pieejami. Pārējās var pat vaļā nevērt un netērēt laiku. Godīgi saku, pirmās divas grāmatas izlasīju burtiski no vāka līdz vākam. Trešo un ceturto, veltīju katrai 2-3 vakarus palasot katru trešo-ceturto rindkopu, principa pēc tomēr līdz pašām beigām.
Ja mēģināt salikt vērtējumu pēc 10 baļļu skalas, tad:
1) Haw to make your car handle. Fred Puhn. – 8 ( tik augstu, tikai aiz cieņas pret oldskūl )
2) High Performance handling handbook. Don Alexander. – 10
3) Competition Car suspention. Allan Staniforth – 1
4) Suspention Geometry and computation. John C. Dixon – 2 ( grāmata pamatīga ar labākajām ilustrācijām, bet, diemžel, praktiskais pielietojums tam visam nekāds)

Vēlētos nocitēt „High Performance handling handbook”autoru, jo piekrītu teiktajam uz visiem 100% :
Compared to getting more engine power, increasing handling performance is a major task. It’s not necessarily more work, but it does require more knowledge.”
Jo jāatzīst, 99% no mums vairāk domā tikai par motora jaudas celšanu un lietām ap to, bet par piekari kautkā aizmirst. Maksimums smukus lietos ar zemprofīla riepām uzliek, tad varbūt vēl retais pareizi nosēdina un vēl retāk saliek piemērotas plānotajai braukšanai bukses un tas arī viss. Un pēcāk brīnās, ka auto kautkāds ne tāds, nav tā foršā precīzā vadāmības fīlinga, neskatoties uz sasniegto jaudu. Negribu apgalvot, ka tagad metīšos Mantai visu piekari rēķināt un atbilstoši pārtaisīt, bet padomāt par dažām lietām tas noteikti man liks.
„High Performance handling handbook” noteikti pārlasīšu.
Par visu pieminēto literatūru liels paldies bibliotekāram U ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15.11.2012. 02:23 
Opel Omega
User avatar

Joined: 03.02.2008. 21:44
Posts: 11025
Labs apskats, tā tik turpināt :dod: :super:

_________________
Nobody is perfect - I'm nobody :redneck_yo:
It's nice to be important, but it's more important to be nice :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16.11.2012. 20:52 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
U wrote:
borrows, par haynes man sen sen arii bija viedoklis, ka taa ir "iista manta"... bet laiks(preciizaak minimaala izgliitoshanaas) raada, ka nee :( jau graamatu kaudze "how to make performance peugeot", "how to make performance renault" utt utjpr...
taaka - es vinjus uztveru kaa "murzilku" (paldies Andrim par terminu ;)


Tik tiešam, Haynes nav vienmēr ideāls un pilnīgi piekrītu par daudz lasāmāku un noderīgāku sērijas " How to make ..."

U wrote:
bet nu - pateicoties Tavaam puuleem - var sastaadiit nelielu ieteikumu:
ja negribas dzilji urbties un interese ir par auto... nu teiksim saakot no 90gadu saakuma - high performance handlings, ja gribas saprast - Dixons. kas ir iisumaa ar Puhnu - tiem, kam ir atkariigaa pakalja un rwd(lielakoties paveci auto)?

Kādas nu tur pūles, ja nu vienīgi tās garās rezcenzijas rakstīšanas ;) Jā, Dixona grāmata patiešām ir fundamentāla, man joprojam tā kā neērti ka atļāvos ielikt tādu zemu atzīmi :roll: Vispārīgi ņemot, vērtīgāka par pārejām trijām kopā ņemtām, tīri teorētiski uz to skatoties. Bet cenšos grāmatas vērtēt no tīri subjektīva, mana - vidusmēra automobilista skatījuma, ko man konkrēti dod šinī grāmatā iegūtā informācija šobrīd. Varbūt pēc kāda laika, vai kādam citam lasītājam, vērtējums būs savādāks. Tāpēc, aicinātu arī citus izteikties, gan konkrēti par šīm grāmatām, gan arī par citām, ja pat viedokļi atšķiras. Tas ir veselīgi. Tikai kā vienmēr, konstruktīvi un pamatoti, nevis no sērijas - bildīte uz vāka nepatika vai gribu pakašķēties ;)
Vēl vēlējos piebilst, ka izdošanas gadus minēju, kā pirmizdevuma gadus, nevis n-tās pārizdošanas. Tas tāpēc, lai objektīvāk varētu spriest vai arī izvēlēties kādu lasīt vai nelasīt, jo +/- sniedz kautkādu informāciju par to ko var sagaidīt dotajā grāmatā tehnoloģiju attīstības līmeņa ziņā uz dotiem gadiem. Lai kāds, kurš meklē high-tech gudrības nebūtu vīlies lasot 1975. gada izdevuma grāmatu un otrādi, oldskūl piekritēji varētu sazīmēt sev interesantāku lasāmo. Savādāk, it īpaši populāriem autoriem, bieži ir tā, ka grāmata, tjipa izdota ( pecīzāk gan - pārizdota) , teiksim 2009. gadā, bet runa tur iet par turbopūti ar kurbūžiem utt. Protams, tajos jaunākajos pārizdevumos, parasti katrā pieliek kautko klāt, kādu bildīti, vai īsu čapteri, bet pa lielam tas tik un tā nav tas un var bieži nojaust, ka "izkrīt" no kopējā konteksta.
Par to rwd - piezīme vietā, biju domājis tieši to, pakaļpiedziņas ar neatkarīgo piekari. Esmu uz to ieciklējies, tāpēc brīžiem aizmirstu, ka vēl ir palikuši īpatņi, kuri varētu interesēties par citām, "nepareizām" piedziņā :lol:

U wrote:
ja runaajam par boldeeto citaatu - tas arii ir izgliitiibas/informeetiibas/izpratnes jautaajums. ja viss, kas ir konkreetam indiviidam - ir veelme peec nedaudz adrenaliina, tad vinjam pietiek ar dragu un jaudu (lai gan pie zinaama liimenja, kaa raada atsperes, aadazhu jankas uc pieredze - arii jaasaak domaat par piekares lietaam). tiko cilveekam intereses paplashinaas(paliek gudraaks) - taa ir arii viss paareejais(virsbuve, piekare u.c.) "piesakaas" un rodas interese arii par sprintiem utml... pie shii var paraadiit piemeeru no manas pieredzes - praktiski ar visiem auto, kam esmu licis chipus - esmu izmetis kaadu liikumu - lielaakaa dalja auto ir nojaati - motors, piekare, bremzes... secinaajumus izdaram pashi.


Tieši tā - tikai vēl izvērstāks domas izklāstījums ar epīrisko piesitienu :super:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22.01.2013. 23:13 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
Izlasītas kārtējās grāmatas no bibliotekārā U fondiem ;)
Šoreiz koncentrējos uz bremžu jautājumu.
1. A. Kosjenkov "Ustroistvo tormoznih sistem inomarok i otechestvennih avtomobilei". 2003. gads. Krieviski. 224 lpp.
Mēģinajums aptvert visu reti kad izdodas. Sagrābstīts no visa pamazām. Varētu būt interesants konkrētu auto marku/modeļu īpāšniekiem ar auto izlaiduma periodu kautkur 80-desmito beigas, 90-desmito sākum, Audi 100, Ford Scorpio, utt - jo uz tiem likts akcents. Materiālu vērtētu kopumā novērtēt kā kautko līdzīgu studenta referātam pēdejā vakarā savārstītam/sagrābstītam "pa ātro". Paņemam kādus 10 auto manuāļus ( Audi 100, Ford Scorpio, uc.) - no kuriem "tupa" izkopējam sadaļu par bremžu uzbūvi/apkopšanu ar visām bildēm/troublešūting un tam visam pa virsu, lai gudrāk izskatītos, bez visādas sasaistes, uzmetam pāris čapterus ar pārgudru teoriju (formulas, grafiki) no tādas fundamentālas grāmatas kā tālāk apskatītā Rudolf Limpert "Brake Designe&Safety" un darbs gatavs . U - dzēs ārā , nav jēgas tādu glabāt, lieki vietu aizņem ;)

2. V.A. Derevjakov " Tormoznije sistemi legkovih avtomobilei". 2001. gads. Krieviski. 248 lpp.
Attēlu kvalitāte vietām pavisam štruntīga, acīmredzot jau pats autors bildes "vilcis" no kautkurienes :lol: Arī tāds jocīgs materiāla apkopojums bez izteiktas mērķa auditorijas iezīmēšanas. No vienas puses, daļa grāmatas veltīta tam kā izskatās darbagalds, āmurs, skrūvgrieznis - gods godam, ar visiem attēliem :) To izlasot, varētu padomāt, ka grāmata veltīta iesācējam. Nu un tad, kad tas viss ir sapirkts, strauji pārejam uz ABS sistēmu problēmu diagnosticēšanu/apkalpošanu :shock: Šī daļa jau tā kā vairāk domāta pieredzējušam automehāniķim. Šīs grāmatas mērķauditoriju grūti definēt, cilvēks, kurš pirms šīs grāmtas lasīašnas, pēc autora izpratnes - nezina pat kā izskatās āmurs, jau pēc dažiem čapteriem var droši ķerties klāt elektronikai. Negribētu tikt pie tāda "meistara" :lol: Ja atmet visu to fufeli, tad kādas 100 lpp. kopējās bremžu teorijas/uzbūves ir lasāms, ne vairāk. Pa lielam, nav jēga šo grāmatu lasīt - 15 - 30 minūtes internetā un būs izpratne par bremžu darbību ar visām animētām bildītēm, nevis melnbaltiem 10 reizes pārkopētiem pleķiem/attēliem no šīs gramtas.

3. Fred Puhn "Brake Handbook". 1985. gads, bet tas jau 2. izdevus, tātad materiāls pamatā vēl senāks. 178 lpp.
Kopumā grāmata nebūtu slikta, ja vien nebūtu baigais "oldskūl". Varētu būt interesanta tiem, kuri restaurē vecus amērikāņus, jo stiprs amērikāņu piesities. Ko vien ir vērts izteiciens, tjipa " Ir arī tādi automobīļi, kuriem stāvbremze nav pedāļa veidā, bet gan svira starp priekšējiem sēdekļiem". Nenormāla eksotika :lol: Garām arī tas, ka daļa grāmatas veltīta trumuļu bremzēm priekšā, par aizmuguri pat nerunājot. Teiksim, čapters ar nosaukumu " Kādos gadījumos izvēlēties trumuļu bremzes" - kur tiek izsvērts kad tomēr izmantot labāk trumuļu bremzes, nevis disku, šodien jau šķiet stipri jocīgs :roll: Tāpat, vismaz priekš manis, pārāk daudz informācijas pozicionēts no autobūvētāja/kitkāru būvētāja viedokļa - ar domu, ja rēķināt kā veidosiet bremžu sitēmu kopumā, tad pedāļu sviru attiecību būtu ieteicams saglabāt tādās un tādās attiecībās un novietot tur un tur. Forši jau protams, tikai nezinu vai drīzākājā laikā kāds no foruma būvēs auto no no nulles, es pagaidām nē. Vēl grāmatā ir čapteri, kuri veltīti dažādām eksotiskām bremzēm, piemēram - liels paceļamais antispārns. TA varētu nepatikt un uz stenda arī šiem būtu grūti pārbaudīt :lol:

4. Rudolf Limpert "Brake Designe&Safety". 1999. gads. 528 lpp.
Pati pamatīgākā no visām apskatītām. Iesāku lasīt ar lielu cerību, bet aplauzos jau pēc pirmajām 20 lpp. kad beidzās bildītes un sākās integrāļi ar grafikiem :lol: Saņēmos un izšķirstīju līdz beigām, ne vairāk. Nebūs daudz tādu autoentuziastu, kuri visu šo rēķinās. Varētu noderēt kādam aspirantam zinatniskā darba sagatavošanai, visticamāk bez autovadītaja tiesībām, jo lai to visu izrēķinātu - braukšanai laika vairs neatliks ;)

Rezumējot -ticu, ka ir interesantākas/noderīgakas grāmatas par bremžu sistēmām. Šīs noteikti nav no tām. Ja nu tomēr baigi gribās, tad iesaku izlasīt tās ap 100 lpp noderīgās informācijas, kura ir grāmatā zem numura 2. Nopērkot Mantu, 1996. gadā - bremžu sistēma bija pats pirmais mezgls ar ko nācās iepazīties tuvāk. Precīzāk - ar mūžīgi klemmējošiem priekšejiem supportiem. Biju tos Mantai jaucis ārā tik daudzas reizes, ka varēju to darīt uz laiku ar aizsietām acīm :) Varbūt arī tāpēc lielākā daļa vispārīgās informācijas kā strādā bremzes un kas tur uz ko spiež, šķita drausmīgi neinteresanta. Varbūt kādam, kurš vispār nekad nav pat sava auto manuāli atšķīris, atradīsies arī kāda noderīga nodaļa. Nav jau arī tā, ka neko pilnībā priekš sevis neieguvu - šo to piefiksēju. Vienkārši, priekš tādas kaudzes izlasīto lpp, ap tūkstoti, iegūtās vērtīgās/noderīgās informācijas apjoms ir niecīgs.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23.01.2013. 02:18 
Opel Omega
User avatar

Joined: 03.02.2008. 21:44
Posts: 11025
īsi un kodolīgi :super:

secinājums - pareizāk būtu dabūt grāmatu par sporta auto būvi un tur izlasīt vienu nodaļu, kas veltīta bremzēm.
Ar to tad arī pietiktu izlaižot spec grāmatu daļu par KAMAZ pneimatiskajām bremzēm :redneck_yo:

_________________
Nobody is perfect - I'm nobody :redneck_yo:
It's nice to be important, but it's more important to be nice :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23.01.2013. 13:33 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
Rolands wrote:
īsi un kodolīgi :super:

secinājums - pareizāk būtu dabūt grāmatu par sporta auto būvi un tur izlasīt vienu nodaļu, kas veltīta bremzēm.
Ar to tad arī pietiktu izlaižot spec grāmatu daļu par KAMAZ pneimatiskajām bremzēm :redneck_yo:


Pateicos :angel: Jā, vēlētos tādu "konkrētu" gramatu izlasīt. Varbūt ir kādi ieteikumi?? Un piebilde par tām pnematiskājam bremzēm un smagajiem arī vietā! To aizmirsu recenzijā pieminēt, bet daudz uzmanības tiek vletītas arī šīm lietām, kas mani absolūti neinteresē un pieņemu, lielāko daļu šejieniešu arī. Šobrīd, lai nedaudz kliedētu negatīvo iesaidu par pēdejām 4 izlasītajām grāmatām, kā saldēdienu trešo reizi pārlasu "Engine Blueprintig". Lasās kā romāns. Tuvāk pavasarim pārlasīšu vēlreiz "High Performance handling handbook" ar domu vismaz kautko censties samērīt Mantai un mēģināt nedaudz paeksperimentēt, balstoties uz teoriju, cerībā uzlabot pagriezienu veikšanas laikus un sausa asfalta.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24.01.2013. 01:59 
Opel Omega
User avatar

Joined: 03.02.2008. 21:44
Posts: 11025
kādreiz iekš RTU viens no pasniedzējiem Juris Kreicbergs nodarbojās ar grāmatpārdošanu par auto tēmu. Plauktos bij dažādas biezas ārzemju grāmatas ar sporta auto uz vāka. Bet toreiz kā studentam naudas nebija un GB valodu ar nezināju, tā ka tālāk pa smukajām vāku bildēm netiku :( .

_________________
Nobody is perfect - I'm nobody :redneck_yo:
It's nice to be important, but it's more important to be nice :twisted:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24.01.2013. 09:46 
Opel Manta
User avatar

Joined: 15.01.2008. 22:13
Posts: 2282
Location: Rīga,Latvija
Rolands wrote:
kādreiz iekš RTU viens no pasniedzējiem Juris Kreicbergs nodarbojās ar grāmatpārdošanu par auto tēmu. Plauktos bij dažādas biezas ārzemju grāmatas ar sporta auto uz vāka. Bet toreiz kā studentam naudas nebija un GB valodu ar nezināju, tā ka tālāk pa smukajām vāku bildēm netiku :( .


Tā vēl aizvien ir,braukā ar dzeltenajiem ratiņiem un grāmatu kaudzi no stāvvietas līdz kabinetam un atpakaļ.Neesmu gan bijis skatīt pie viņa līdz šim,kas viņam tur ir.Pagaidām vairāk kā pietiek lasīt Engine math no Borrows.
Domāju,ka lasīsies grūtāk par Engine blueprinting,aplauzos.Viegli un raiti lasās arī teorētiskās puses grāmata.Kāreiz nedaudz pat sagatavos uz Kreicberga priekšmetiem(auto motori/auto teorija).

_________________
Un gada balvu saņem:
"p.s. es auto forumus lietoju, nu jau, 18o gadu... ne-auto... uuuu... ap 25 :mrgreen:"


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24.01.2013. 20:09 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
lesis wrote:
Rolands wrote:
kādreiz iekš RTU viens no pasniedzējiem Juris Kreicbergs nodarbojās ar grāmatpārdošanu par auto tēmu. Plauktos bij dažādas biezas ārzemju grāmatas ar sporta auto uz vāka. Bet toreiz kā studentam naudas nebija un GB valodu ar nezināju, tā ka tālāk pa smukajām vāku bildēm netiku :( .


Tā vēl aizvien ir,braukā ar dzeltenajiem ratiņiem un grāmatu kaudzi no stāvvietas līdz kabinetam un atpakaļ.Neesmu gan bijis skatīt pie viņa līdz šim,kas viņam tur ir.Pagaidām vairāk kā pietiek lasīt Engine math no Borrows.
Domāju,ka lasīsies grūtāk par Engine blueprinting,aplauzos.Viegli un raiti lasās arī teorētiskās puses grāmata.Kāreiz nedaudz pat sagatavos uz Kreicberga priekšmetiem(auto motori/auto teorija).


Pieminēto Kreicberga Kungu kautkā var dabūt rokā? Lesi, varbūt pakomunicē tur būdams , ja nu kas noderīgs ? :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24.01.2013. 20:37 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
U wrote:
borrows, iisteniibaa bija veel viena murzilko-stail graamatinja, kuru aizmirsu iedot...

un visam veerteejumam saakumaa vajadzeeja uzrakstiit - ko iisti mekleeji, ko gribeeji izlasiit :)



Itkā tas nebūtu tāpat skaidrs, grību uzbūvēt lunohodu ! :lol:
Rolands iepriekš visu precīzi noformulēja, ko meklēju, un nekļūdīšos, ja to pašu meklē lielākā daļa sējieniešu - tjipa , "Standarta auto sagatavošana sportiskākai braukšanai ", kautkā tā. Neinteresē - autobūves vēsture, ieteikumi auto modelētājam/projektētājiem, kitkāru būvētājiem, zinātnisko darbu rakstītājiem , baigais "oldskūl", grāmatas ar vārdiem nosaukumā: Soveti bivalogo avtovoditelja, Otechestvennije avtomobili, Sparvochnjik avtovoditelja, Car secrets for dummies, utt. :lol: . Man pagaidām pietiek ar maģistra grādu un doktorantūrā šobrīd netaisos, lai arī sākotnēji bija tāda stulba doma - tāpēc, "dziļo" teoriju nafig nevajag, tam vienkārši priekš manis nav jēgas! Ir tāda vienkārša patiesība - jāprot laicīgi apstāties un saprast, kur ir tā robeža, aiz kuras sākas vienkārši tukša laika izšķiešana. Citiem vārdiem sakot, point, jeb low of diminishing return. Jebšu, kautkādā brīdī iestājas tāds stāvoklis, ka efektīvāka var būt stunda pavadīta garāžā ar metināmo rokās, nekā lasot kautkādu pārgudru grāmatu. To sakot, nebūt negribu teikt, ka nevajag lasīt - vienkārši vajag izsvarot teoriju ar praksi. Skan banāli vienkārši un tajā pat laikā lielakā daļa to nespēj - stipri velk uz vienu vai otru pusi. Pats priekš sevis ik pa brīdim cenšos novikt "sarkanās līnijas" vienā vai citā jautājumā, sakot, par to pietiek, pa dziļu/tālu esi bezjēdzīgi aizracies, ej skrūvē ;) . Vispār baigā filozofija - tēma par kuru var diskutēt bezgalīgi un katram būs sava pārliecība par tām konkrētajām robežām un cik ir pietiekoši. IMHO labākais rādītājs ir rezultāts - cilvēks apgūst teoriju, kautko sabūvē un ideālā gadījuma arī pats veiksmīgi izbrauc! Tad tas liecina par pareizo pieeju/proporciju. Dambis ar OSCAR'iem varētu būt kā viens no veiksmīgajiem vietējiem piemēriem. Jebkurā gadījumā, kamēr nav taustāma rezultāta - viss pārejais ir tikai tukša runa :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05.04.2013. 14:06 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
Izlasīta kārtējā grāmata par autolietām: "High-performance Differentials, Axles and Drivelines" Joseph Palazzolo, 2010. gads, 144 lpp.

Image

Sūtīju, kā vienmēr, no bookdepository.co.uk, bet šoreiz gaidīju veselas 5 nedēļas ! :shock: Kā vēlāk izrādījās, paldies bija jāsaka mūsu "foršajam" pastam, dīkdieņi :evil: Vietējā pasta nodaļā nogulēja gandrīz mēnesi, kamēr "nejauši" uzgāja :evil:
Pa to laiku pārlasīju no vāka līdz vākam trešo reizi " Engine Blueprinting" un otro reizi " Handling Handbook" - arī labi.
Par pašu grāmatu. Kā visas no sērijas " Performance how to" - kvalitatīvi noformēts, labas un galvenais, atbilstošas ilustrācijas :super: Lasās viegli, uzrakstīts vienkāršā valodā.
Tēmu par differiem izvēlējos ar nodomu, jo nebiju iepriekš neko šinī jomā lasījis. Nevarētu apgalvot, ka baigi interesanta lasāmviela, salīzinoši par dzinējiem un piekari man personīgi bija lasīt daudz aizraujošāk , pat pārlasot vienu gramatu otro un pat trešo reizi! Iemesls tam, ka reāli kautko pats garāžas apstākļos darīt ar differu var minimāli, vienīgais mēģināt sazobi pareizi iestādīt :roll: Pārejais viss - pusašu izgatavošana, rūdīšana, zobratu pārvadu salāgošana/izgatavošana, LSD šaibošana utt - nav parastas lietas "uz ceļiem" veicamas. Pa visu Latviju ar tādām lietām skaitītās vietās ņemās un tad arī tās atsauksmes ir dažādas un cenas ne īpaši draudzīgas :roll: Lasīju tikai redzesloka paplašināšanai, lai pie nepieciešamības varētu uzturēt sarunu pie alus kausa vai "filtrēt" kārtējā "speciālista" "mednieka stāstus" par doto tēmu :lol: Grāmatā, kā jau amērikāņiem pienākas, tiek apskatīti tikai un vienīgi "normālu" autiņu differi - RWD ;) Bet principi jau nemainās.
Nevarētu ieteikt plašam lokam lasītaju, tur katram pašam jāskatās - vai ir velme iegūt papildus zināšanas par lietām ar kurām lielākā daļa reāli varbūt nekad arī dzīvē praktiski nesaskarsies :roll: Kā saka, brauc kamēr iet, sāk gaudot/grabēt, neiedziļinoties nomaina auto vai tikai mezglu ( šinī gadījumā aizmugurējo tiltu) un brauc talāk nedomājot par niansēm. Ja par piemēru ņem to pašu Mantas aizmugurējo tiltu, tad piekrītu viedoklim - ja iet, negaudo, differs kluss - nav ko līst iekšā! Tikko pavērsi vaļā - gultņus grūti dabūt/dārgi un lai nopietni atrestaurētu pilnībā visu tiltu savi 200-250 ls noteikti būs jāiegulda! Blīvslēgus, tos gan derētu nočekot pie reizes, kamēr viss ir pusizjaukts. Kalpo tie ļoti ilgi, bet ar laiku tomēr var sākt suloties :roll:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05.04.2013. 14:59 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
U wrote:
LSD variaacijas ir apskatiitas?
matemaatika torsen-veidiigajiem difiem ir?
vai, preciizaak, vispaar matemaatika ir kautkaada?


Variācijas ir apskatītas, bet ļoti virspusēji. Pārsvarā informācija tikai par šaibiniekiem.
Ja velme ir kautko dziļāk tieši par LSD un torseniem - tad šī nebūs īstā grāmata!
Matemātikas mīļotājus nevaru iepriecināt - ļoti, ļoti, ļoti maz .
Toties krāsainu bilžu daudz :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05.04.2013. 22:06 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
U wrote:
p.s. shaibinieki jau ir lsd... ;)


Tieši tā! Vēlējos pasvītrot, ka šinī grāmatā pamatā uzmanība ir pievērsta tieši šaibiniekiem, pārējiem LSD minimāli.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06.04.2013. 22:49 
Opel Vectra
User avatar

Joined: 01.05.2008. 10:58
Posts: 1665
Location: Juurmala
Braucu ar: vectra b
kas tur ar tām rūdīšanām?!? tur ir aprakstītd vsi zobrati ir tieši rūdīti (termiskās apstrādes temperatūras minētas) vai cementēti, kādas tērauda markas? varbūt pusasīm kādas markas arī pateiktas?

_________________
opel 4orever


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07.04.2013. 22:13 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
barriks wrote:
kas tur ar tām rūdīšanām?!? tur ir aprakstītd vsi zobrati ir tieši rūdīti (termiskās apstrādes temperatūras minētas) vai cementēti, kādas tērauda markas? varbūt pusasīm kādas markas arī pateiktas?


Sīkākas informācijas nav !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24.04.2013. 15:03 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
Izlasīju kārtējo "papīra" formātā pieejamu grāmatu, no jau manis iecienītās CarTech sērijas "How to Fabricate Automotive Fibreglass and Carbon Fibre Parts " autori David Burrill, Jeffrey Zurschmeide, gads - 2012., tātad, ļoti svaiga informācija.

Image

Uzreiz teikšu - lasīju lasīšanas pēc 8) Ņemšanās ar šķiedru, ir viena no sfērām, kas mani interesē saistība ar auto minimāli - tik daudz lai saprastu kas ir kas un prastu veikt nelielus remondarbus, ne vairāk. Par veselu auto būvēšanu pat runa neiet ! Domāju, ikviens no mums ir remontējis salauztus bamperus vai kādas citas auto plastmasas arī neko īpaši nelasot vai nu maksimums netā, 5-10 minūtes paserfojot, ātri atrodot kādu "how to" video gabalu iekš youtube un lieta darīta. Esmu blakus pastāvējis, kā saka - padevis instrumentus, Mantas šķiedras detaļu tapšanas procesā. Mani pats process īpaši neaizrāvā - ķēpa konkrētā, viss noliets, stiklašķiedras daļas vēl nedēļu pa visu garāžu lasīju. Visas tās ķīmiskās lietas ēdīgas, gan ādai, gan plaušām neko labu nedara :? Protams, arī metināšana un viss pārejais saistīts ar ato ne vienmēr smaržo pēc rozēm, bet man personīgi riepu un bendzīna smarža patīk daudz labāk :wink: Bet visu to draņķi, kurš vajadzīgs šķiedras lietām turēt mājas garāžā un vēl ar to turpat ņemties - nē, man tas noteikti nepatīk. Tāpat arī ar labiem materiāliem ir zināma problēma, tos var dabūt, bet pārsvarā jāņem lielos apjomos, ja grib par labu cenu, vai nu no pārpircējiem/tirgotājiem safasētu sīkāk, bet par kosmisku cenu ! Tāpēc, ņemot vērā visu augstāk minēto, sen esmu nācis pie secinājuma, ka darbus saistītus ar palieliem šķiedras darbiem, došu prom meistaram, lai viņš ņemās! Galā tāpat sanāks lētāk nekā pašam eksperimentēt lai uztaisīt pāris spārnus Mantai, tad ar to ir jāņemas pastāvīgi. Piemēram, šobrīd top matricas Mantas standarta spērniem, jau 2 matricas meistars pats sačakarēja, kautkas tur aizgāja greizi, bet tās ir viņa problēmas gan patērētā laika, gan materiāla ziņā - es maksāju tikai par gala rezultātu. Ņemtos pats, būtu ļoti apbēdinats un jūra laika veltīgi izšķiesta :roll: Tas tā, nedaudz filozofijas par tēmu, bet pati grāmata, ka jau parasti no sērijas CarTech - kvalitatīva ar lielu daudzumu ilustrāciju, lasās ļoti viegli. Izlasīju patiešām ar baudu, lai arī pats temats mani ne īpaši. Ja vel paķidā, tad, protams, autors jeņķis un visi izmantotie materiāli/brendi noteikti pieejami pārsvarā tikai tur aiz okeāna, tāpēc interesentam tepat eiropā jāmeklē analogi vai jāmaksā par sūtīšanu no štatiem. Autors bija pielicis arī klāt projektu aprakstiem izmantoto materiālu cenas, kas ir neparasti - salīdzinoši kapeikas, ko prasa pie mums par gabaliņu šķiedras un epoksīda glāzi ! Bija interesanti uzzināt par dažadu interesantu un priekš manis eksotisku materiālu eksistenci. Kā piemēram, jau iepriekš piesātinātu šķiedras vai karbona loksnēm, kuras sacietē gaismas iedarbībā. Respektīvi, vajag piemēram viduskonsoli izgatavot, nevajag nekādas ķēpāšanās - aizskrien uz tuvāko veikalu, paķer loksnīti tā štrunta, noņem aizsargplēvi, izloci formu kā vajag, izliec saulītē vai zem lampas un nedaudz pagaidi kamēr sacietē! Ja tādas lietas būtu par saprātīgu cenu pieejamas arī pie mums, es arī labprāt paniekotos ! Pirmās apmēram 40 lpp grāmatas man šķita neatbilstošas uz vāka esošajam lepnajam uzrakstam "Pro series", jo bija veltītas tādām triviālām lietām, kā izklāstīšanai, ka ir tāds instruments kā fleksis un eksistē pat dažāda rupjuma smilšpapīri ! :lol: Kas to būtu domājis ! Varbūt ar jeņķiem savādāk arī nevar :roll: Tad nāca nedaudz , bet noteikti nepieciešamas teorijas, kas ir kas. Pārējā, lielākā daļa grāmatas ir konkrētu projektu apraksts, gan sīkumos ( saplēsta bampera remonts), gan pa lielam ( viengabalainas karbona formas izveide priekš sacīkšu auto ). Manā skatījumā, ļoti praktiska, izglītojoša un laba pieeja :super: Šādu grāmatu pircis nebūtu, meklētu vajadzīgi informāciju netā. Tāpēc, nevaru ieteikt to plašam lokam lasītāju. Derēs tiem, kuri ir nolēmuši rakt nedaudz dziļāk nekā tikai plaisu lāpīšana bamperā, bet vēlreiz atgādinu - tur visas cenas un izmatotie materiāli īsti neatbildīs situācijai pie mums, bet principi un darba paņēmieni, tas, protams, nemainās. Nekādu atzīmi nemēģināšu likt, jo nav ar ko salīzīnāt. Vienkārši - laba grāmata priekš tiem, kuras tas interesē. Paldies bibliotekāram U par iespēju izlasīt šo grāmatu !


Top
 Profile  
 
PostPosted: 25.04.2013. 16:08 
Opel Manta
User avatar

Joined: 25.09.2005. 22:12
Posts: 2144
Location: Rīga
U wrote:
tad jau izklausaas, ka "uz durochku", buus laba graamata izveeleeta... pashkjiiru topiku atpakalj... dalasiishu difus - buus jaauztaisa sava recenzija-konspekts :D


Grāmata noteikti laba, vienkārši katrs meklē savu :roll: Man tas sabdžekts ne īpaši, tapēc arī recensija, protams, subjektīva.
Izlasīsi par diffiem, noteikti būs savas atziņas - tas tikai labi, ka par vienu gramatu var palasīt dažādu lasītaju, iespējams dažādas, atsauksmes.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 84 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group