Es skatos, ka joprojām ir mīts, lūk man IEDOS vai NEIEDOS TA. Nu johaidī, tā kā ar nomakšķerētu skuķi...
TA viss ir strikti reglamentēts, atkāpes vienā vai otrā virzienā ir uz paša sirdsapziņas, ja kautko paskatījās un teica, ka nevar, bet nu ok, tad ir labi, savukārt, ja tad kasās kautkur citur mazliet ne pa lietu, tad jāizvērtē pašam, vai ir jēga kasīties... Dabīgi, nav runa par maksas TA.
Tātad tā. Lai būtu PRASTĀK saprast, uzskatīsim, ka ielas auto ir sporta automašīna. Jebkurā tehniskā sporta veidā pirms/pēc sacensībām ir tehniskā komisija, šajā variantā - ikgadējā TA. Jebkurās sacensībās ir SKAIDRI definēti tehniskie noteikumi. Tieši tā arī ir šajā gadījumā. SKAIDRI un ĻOTI PRECĪZI uzrakstīti noteikumi. Ja komisārs kasās ne pa lietu, ir maza papīra kaudzīte, balstoties uz tur noteiktajām normām, var mierīgi atspēkot vienu vai otru argumetnu, ja tas nav pēc būtības. Loģiski, atceramies par cilvēcīgo faktoru, ja kautkur pievēra acis un tad vēl kasās, tad piesies arī to. Tas IR normāli un tā tam būs būt.
Pie lietas...
Kā notiek process, var iepazīties šeit ->
http://www.csdd.lv/documents/normativie ... mk_446.pdfTehniskie noteikumi šeit ->
http://www.csdd.lv/documents/normativie ... _81_48.pdfJa kautkas ir izmainījies CSDD mājas lapā, gan jau ka šeit viss būs atrodams ->
http://www.csdd.lv/?pageID=1089708023Ja mazliet sasprindzina to orgānu ar ko ir jādomā, nevis tikai jāuzņem paika vai cepure jānēsā, daudzi nesaprotami un neskaidri "loterijas" jautājumu būs saprotami uzreiz.
Piemēram, tās pašas arkas un to paplatinājumi, noteikumos ir uzrakstīts kādas tās nedrīkst būt. Tikai jāatcerās, ka ir daudzi savā starpā saistīti noteikumi, ar tām pašām arkām. Teorētiski tiek paplatināti auto gabarītizmēri un tas jau ir saistīts ar lērumu citu lietu, teiksim, ir noteikts precīzs izmērs, cik tālu no mašīnas malas (auto + platā arka) drīkst atrasties gabarītlukturis, gaismas, utt. Tātad tīri prasti, nevar likt 1m platas arkas, pat ja tās atbildīs visiem citiem ar būdu saistītiem noteikumiem, gabarīts vai tuvais lukturis būs pa tālu no mašīnas malas. Ko no tā var secināt - JĀIZLASA IR VISI NOTEIKUMI, nevis sevi interesējošā sekcija. Vēlams pirms pārbūves.
Tas pats ir ar izpūtējiem. Kāda tur starpība cik to bunduļu ir. Da kaut neviena, īpaši uz auto kas ir ražots līdz 2001. gada 1. janvārim. Tik ilgi, kamēr tā uzparikte nekrīt nost un nav skaļāka par 80±2 dB, viss ir diezgan tālu pie kājas. Jaunākiem būs cita sāpe, tur ir stingras normas par izplūdes gāzēm un to dabūt gatavu bez katalizatora ir diezgan čābīgi. Ir savas lietas arī šajā procesā - mērīšanas metodika. Skaļuma mērīšanas metodika ir noteikta ANO regulās, noteikumos, utt. Jā, tur ir diezgan brutāli, bet ko padarīsi. Nav tas mikrofons jāliek uz gumijas paklāja (interference ar zemi), vienīgi kautkas bija par mikrafona attālumu no objekta (1m vai) un sienu attālumu procesa laikā, lai neatstaro, tik precīzi no galvas nezinu, par to ļoti virspusēji painteresējos 2005. gadā. Tiesa, starpības tāpat būs maz, ja to dB ir pa daudz tā vai šitā.
Runājot par izpūtējiem, varu ieteikt mazu triku. Ja nav super resns pucētais bundulis ar 1m izejošo rori, uz TA vajag uzlikt smuku izpūtēja uzgali, kas domāts dīzeļiem un ir novirzīts uz leju. Effekts garantēts.
Īsāk sakot - lasam noteikumus, ņemam privātstundas fizikā un veselajā saprātā. Lai veicās.
_________________
Klanis has left the building